close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה עושים לאחר תאונת דרכים?

מערכת שורשד שבט, תשפ30/01/2020

מה הצעדים הראשונים שצריך לעשות לאחר תאונת דרכים?

תגיות:
כולם יודעים כי בשנים האחרונות מספר תאונות הדרכים נמצא בעליה גבוהה. רבים מעורבים בתאונות דרכים, בין אם הם האשמים ובין אם הם נפגעו מרשלנות או נסיעה מסוכנת של אחרים. אז מה עושים לאחר תאונת דרכים? קראו את המאמר הבא ותמצאו מידע חשוב שלכל אחד כדאי לדעת, ויכול לסייע לכם רבות.

שמרו ברכב את כל המסמכים הנדרשים
לחלק זה מובן מאליו, אך תתפלאו כמה אנשים לא מחזיקים ברכב את המסמכים החשובים. בכל רכב צריך להיות ביטוח בתוקף, רישיון נהיגה ומסמכים דומים, וכן כדאי להחזיק בתא הכפפות באופן קבוע כלי כתיבה ופנקס או טופס החלפת פרטים (ניתן
להוריד מהאינטרנט טפסים מוכנים ולהחזיק לעת הצורך). מדובר במסמכים אשר ישמשו אתכם בכל תאונת דרכים ולכן חשוב שיהיו בהישג יד.
מה עושים במקרה של נפגעים?

במידה ובתאונה יש נפגעים, עליכם לבצע מספר צעדים חשובים:
1. חייגו 100 ודווחו למשטרה על התאונה, וכן הזמינו את מד"א במוקד 101 או יידעו את המשטרה כי יש לשלוח גם שירותי הצלה מתאימים. זכרו כי אסור בשום פנים ואופן להזיז פצועים או לנסות לחלץ אותם בעצמכם, הדבר יכול לגרום לנזק רב יותר.
2. לבשו אפוד זוהר והציבו משולשי אזהרה בטווח של בין 50-100 מטר ממקום התאונה. רבים חושבים לנסות להזיז את הרכב ממקומו כדי לפנות את הדרך לנהגים אחרים, אך זו יכולה להיות טעות שכן מיקומו המדויק של הרכב חשוב עבור החקירה המשטרתית. המתינו להגעת המשטרה ורק הם יחליטו האם להזיזו, אם בכלל יש אפשרות כזו.
3. אם יש עדים לתאונה סביבכם, בקשו מהם פרטים על מנת שיהיה ניתן ליצור עמם קשר בהמשך. את הפרטים הללו העבירו למשטרה.
4. אם אתם פונים לקבלת טיפול רפואי, הקפידו לשמור על מסמך ולתעד כל פרט על מנת להעביר לאחר מכן את כל הפרטים לחברת הביטוח.
5. התייעצו עם עורך דין נזיקין לקבלת הנחיות נוספות

מה עושים במקרה של פגיעה ברכוש?
במידה והתאונה היא ללא נפגעים, אלא רק פגיעה ברכב אחר או ברכוש, עצרו את הרכב בצד ושמרו על קור רוח. אל תגררו לוויכוחים או מריבות שיכולות להסלים את המצב ואף לגרום לכם להיות מואשמים באלימות.

נסו להרגיע את נהג הרכב השני או את המעורבים בתאונה, והוציאו את הטלפון הנייד על מנת לצלם את הרכב הנפגע ואת הרכב שלכם מכל כיוון אפשרי, וכמה שיותר מוקדם. בצעו גם צילום של תמונות רגילות וגם צילום וידאו.

החליפו פרטים עם הנהג השני וודאו כי אתם מקבלים את כל הפרטים שלו כמו: שם מלא, צילום תעודת זהות, מספר פוליסה, כתובת, מספא טלפון וכדומה. בקשו פרטים דומים גם מעדים לתאונה שיוכלו לסייע לכם בהמשך. אם הנהג מסרב לתת את הפרטים שלו, אל תעזבו את המקום והזמינו מיד משטרה. אם הוא מנסה לברוח, צלמו את מספר הרכב על מנת שהמשטרה תוכל לאתר אותו מאוחר יותר.

אם אתם מרגישים כי מדובר במקרה מורכב יותר, ובמיוחד אם יש פצועים, חייגו מיד אל עורך דין מומחה לתאונות דרכים שילווה אתכם לאורך כל התהליך.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה